Bij ORO vinden we het belangrijk dat cliënten zoveel mogelijk zelf meedenken, meepraten en meebeslissen. Maar het kan gebeuren, dat je het ergens niet mee eens bent. Deel jouw klacht eerst met jouw begeleider. Dan kijken we hoe we hier aan kunnen werken. Deel je het liever niet met je begeleider? Of komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact op met een vertrouwenspersoon of cliëntvertegenwoordiger, vraag de klachtenfunctionaris om hulp of dien een klacht in bij de geschillencommissie.
Samen een klacht oplossen
Ben je het ergens niet mee eens? Vertel het gewoon! Samen lossen wij jouw klacht op. Bijvoorbeeld over het huis waarin je woont. Of de plaats waar je werkt. Maar ook over kleinere dingen, zoals wat je op je brood krijgt. Of hoe laat je naar bed gaat.
De volledige klachtenregeling kun je hier lezen.
De volledige klachtenregeling Jeugdwet lees je hier.
Wil je een vertrouwenspersoon spreken?
Dan kun je bellen (06 – 11 74 46 65) of een e-mail sturen. Of kom langs op het centraal bureau van ORO: iedere maandag van 13.00 -14.30 uur zijn de vertrouwenspersonen hier aanwezig. Je begeleider kan je hierbij ook helpen.
- Ilona van Deursen: ivdeursen@lorebehandelcentrum.nl
- Janneke Hanssen: jhanssen@oro.nl
Wanneer je er samen met de vertrouwenspersoon niet uitkomt, kun je naar de klachtenfunctionaris gaan. De vertrouwenspersoon kan je hierbij helpen. De klachtenfunctionaris kun je bereiken via:
e-mail: klachten@cbkz.nl
telefoon: 0183 – 68 28 29
Post:
Antwoordnummer 570
4200 WB Gorinchem
Geef aan dat je een klacht hebt over ORO en dan word je verder geholpen.
Wil je contact met de geschillencommissie?
Als je er samen met de vertrouwenspersoon en klachtenfunctionaris niet uitkomt, kun je naar de geschillencommissie gaan.
Je kunt contact met hen opnemen via:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
www.degeschillencommissiezorg.nl