Heb je een klacht? Vertel het gewoon

Bij ORO vinden we het belangrijk dat cliënten zoveel mogelijk zelf meedenken, meepraten en meebeslissen. Maar het kan gebeuren, dat je het ergens niet mee eens bent. Deel jouw klacht eerst met jouw begeleider. Dan kijken we hoe we hier aan kunnen werken. Deel je het liever niet met je begeleider? Of komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact op met een vertrouwenspersoon of cliëntvertegenwoordiger, vraag de klachtenfunctionaris om hulp of dien een klacht in bij de geschillencommissie.

Samen een klacht oplossen

Ben je het ergens niet mee eens? Vertel het gewoon! Samen lossen wij jouw klacht op. Bijvoorbeeld over het huis waarin je woont. Of de plaats waar je werkt. Maar ook over kleinere dingen, zoals wat je op je brood krijgt. Of hoe laat je naar bed gaat.

We willen graag dat je het zegt als je het ergens niet mee eens bent. Hoe? Dat lees je in onze folder over de klachtenregeling.
Open de folder ‘Vertel het gewoon’

Open folder ‘Vertel het gewoon’ Jeugdwet

Link naar de volledige klachtenregeling

Wil je een vertrouwenspersoon spreken?

Om de week (in de oneven weken) organiseren we op maandagavond inloopspreekuren van 18:30-20:00 uur op verschillende locaties. Per mail laten we de locaties weten waar de inloopspreekuren gehouden worden. Mocht het bij jouw locatie zijn, dan brengt de locatie je hiervan op de hoogte. Daarnaast kun je altijd bellen, appen of mailen om een fysieke afspraak te maken buiten deze tijden.

Wanneer je er samen met de vertrouwenspersoon niet uitkomt, kun je naar de klachtenfunctionaris gaan. De vertrouwenspersoon kan je hierbij helpen. De klachtenfunctionaris kun je bereiken via:

E-mail: klachten@cbkz.nl
Telefoon: 0183 – 68 28 29
Post:
Antwoordnummer 570
4200 WB Gorinchem

Geef aan dat je een klacht hebt over ORO en dan word je verder geholpen.

Wil je contact met de geschillencommissie?

Als je er samen met de vertrouwenspersoon en klachtenfunctionaris niet uitkomt, kun je naar de geschillencommissie gaan.

Je kunt contact met hen opnemen via:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
www.degeschillencommissiezorg.nl

Vertrouwenspersoon onvrijwillige zorg (Wzd)

De Wet zorg en dwang (Wzd) regelt dat als het echt nodig is, je zorg kunt krijgen ook als je het daar zelf niet mee eens bent. Dat mag alleen als het echt nodig is en er geen andere oplossing is. Zorg waar je het niet mee eens bent, wordt onvrijwillige zorg genoemd. Deze zorg is nodig voor de veiligheid van jou of van anderen. Met onvrijwillige zorg moet gevaar voorkomen worden. Gevaar voor jou of voor anderen.

Heb je vragen over onvrijwillige zorg? Dan kun je contact opnemen met een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon Wzd van Zorgbelang Brabant Zeeland (088-929 40 99). Ze zijn er speciaal voor cliënten en cliëntvertegenwoordigers en werken onafhankelijk van ORO.

Zij kunnen dan:

  • luisteren naar je vraag
  • helpen bij het vinden van een antwoord
  • informatie geven over rechten
  • helpen bij probleemverheldering
  • ondersteunen bij gesprekken
  • ondersteunen bij het opstellen van brieven en e-mails
  • ondersteunen bij een klachtenprocedure in het kader van de Wzd

Heb je een vraag?

Aarzel niet en neem contact op met ORO. Bel: 0492 - 53 00 53 of vul onderstaand formulier in. We begeleiden je graag bij jouw vragen en wensen.

* geeft verplichte velden aan

Jouw gegevens

Jouw vraag of opmerking

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Lees Voor
Ga naar de inhoud