ORO ORO

Wachttijden

Voor het laatste nieuws over het coronavirus, klik op de button:

Wachttijden gedragsdeskundigen (GZ-psychologen, psychologen en orthopedagogen)

We vinden het belangrijk dat iedereen snel bij ons terecht kan als hulp nodig is. In de afgelopen periode zijn alleen behandelingen op afstand (telefonisch/online) doorgegaan. Vanaf heden starten we weer met face-to-face afspraken (diagnostiek en behandeling) die op afstand niet goed mogelijk zijn. Om elkaar in deze tijd veilig te kunnen ontmoeten hebben wij een paar regels opgesteld die aansluiten bij de richtlijnen van het RIVM:

  1. We ontvangen je met een glimlach in plaats van een hand!
  2. Bij binnenkomst vragen wij om je handen te desinfecteren.
  3. Kom alleen naar je afspraak, tenzij dat niet mogelijk is.
  4. Kom niet te vroeg naar je afspraak. Ben je te vroeg? Wacht dan eventjes buiten als dat mogelijk is.
  5. Houd in het gebouw/onderzoekskamer 1,5 m afstand. Er zijn spatschermen geplaatst waar nodig.
  6. Na elke afspraak worden de ruimtes en de eventueel gebruikte materialen gedesinfecteerd.

Daarnaast houden wij, kort voor de afspraak of bij binnenkomst, een check-gesprek. Hierbij stellen wij jou de volgende vragen:

  1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid en/of koorts (vanaf 38 graden Celsius), pijn op de borst, spierpijn, keelpijn, buikpijn, rood oog en verlies van geur/smaak?
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  3. Heb je Corona gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen zeven dagen vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met corona (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  5. Ben je in quarantaine omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij corona is vastgesteld?

Wanneer je één van deze vragen met JA beantwoord kan de afspraak helaas niet doorgaan. Neem in dat geval contact op met de betrokken behandelaar zodat jullie samen af kunnen spreken hoe en wanneer het onderzoek of de behandeling wel plaats kan vinden.
Uiteraard zal ook de behandelaar, met wie jij een afspraak hebt, dezelfde gezondheidsvragen voor zichzelf beantwoorden.

Wachttijden
We vinden het belangrijk dat iedereen snel bij ons terecht kan als hulp nodig is. Helaas hebben we soms wachttijden doordat de vraag naar zorg groter is dan het aanbod. We begrijpen dat wachttijden vervelend zijn en we doen onze uiterste best de wachttijden kort te houden. Er gelden bij spoed- en crisisgevallen geen wachttijden.
Momenteel zijn de wachttijden als volgt:

  1. Diagnostiek:
    o Aanmeldingswachttijd: 4 weken
    o Behandelingswachttijd: 6 weken
  2. Individuele behandeling (o.a. EMDR):
    o Aanmeldingswachttijd: 4 weken
    o Behandelingswachttijd: 8 weken

De aanmeldingswachttijd is de tijd tussen de aanmelding van je hulpvraag tot aan de plaatsing op de wachtlijst.
De behandelingswachttijd is de tijd tussen deze wachtlijstplaatsing tot aan de daadwerkelijke start van het onderzoek of de behandeling.
De genoemde wachttijden zijn een indicatie en worden actueel gehouden. Laatste update: 3-9-2020

Toelichting plaatsing wachtlijst

Je wordt op de wachtlijst geplaatst als de aanmelding compleet is. De aanmelding is compleet als aan de onderstaande punten is voldaan:

  • de hulpvraag is helder;
  • de financiering is helder. Bijvoorbeeld financiering via de zorgverzekering met verwijsbrief van een arts, via beschikking jeugdwet, via indicatie CIZ of voor je neemt financiering voor eigen rekening. In de wachttijd maken we geen onderscheid bij type financiering;
  • het aanmeldformulier is ingevuld.

Wachtlijstbemiddeling

Volgens de zorgverzekeringswet wijzen we je op de mogelijkheid tot wachtlijstbemiddeling. Wanneer je de wachttijd te lang vindt, dan kun je contact opnemen met jouw zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt. En dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Mocht je hierover nog vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Heb je een vraag over zorg?

Aarzel niet en neem contact op met ORO Entree. Bel: 0492 47 28 72 (op werkdagen van 09.00-17.00 uur) of vul onderstaand formulier in. Wij begeleiden je bij jouw vragen en wensen.

Copyright © 2020 ORO