ORO ORO

Advies en vergoeding

Vergoeding

Vergoeding, hoe zit het? Op welke producten en diensten heb je als cliënt van ORO recht? En wat moet je zelf betalen? Welke eigen bijdragen gelden voor aanvullende diensten?

Wlz-indicatie

Omdat we het belangrijk vinden dat financiële zaken overzichtelijk zijn, hebben we een brochure geschreven waarin de belangrijkste zaken zijn uitgelegd. Bekijk de brochure ‘Wat betaalt ORO? Wat betaal jij?‘ van 2020.

De brochure voor 2021 kun je ook al downloaden of als bladerbaar pdf-bestand lezen.

PGB-tarieven

Met het geld uit een Persoonsgebonden Budget (PGB) kun je zorg en ondersteuning kopen. Maak je gebruik van een PGB? Bekijk hier de PGB-tarieven PGB 2020 en PGB 2021 die bij ORO gelden. Zo kun je goed voorbereid een budgetplan opstellen.

Vergoeding

Vormen van advies

Relatiemanagers

ORO is er voor de cliënten. Maar we realiseren ons ook dat ouders en cliëntvertegenwoordigers soms extra aandacht kunnen gebruiken. Daar zijn onze relatiemanagers voor. Ze luisteren naar jouw wensen en doorlopen samen met jou het proces waar je als ouder in zit; wat heb JIJ nodig om de zorg voor je familielid vol te houden. Waar heb JIJ behoefte aan? De relatiemanagers blijven naast je staan, ook als de zorg rondom de cliënt verandert. Wil je meer weten? Neem vrijblijvend contact op met Loes en Joyce, de relatiemanagers van ORO.

Ervaringsdeskundigen

Niemand heeft zoveel ervaring met alle aspecten van zorg als onze cliënten zelf. Voor advies en voorlichting kun je bij een aantal van hen terecht.
De ervaringsdeskundigen en ervaringswerkers vertellen graag hun eigen verhaal. Over het leven met een beperking, bijvoorbeeld op scholen en bij organisaties. Ook delen ze hun ervaringen met andere cliënten en de mensen om hen heen. Ontmoet de ervaringsdeskundigen van ORO.

Advies bij zorgkeuze

Als je zorg zoekt, kan het best lastig zijn de juiste zorg te vinden én te regelen. De relatiemanagers van ORO helpen je graag hierbij. Jouw vraag is hun uitgangspunt.
Praat je liever met een onafhankelijke adviseur? Dat kan ook. Op de website www.regelhulp.nl lees je alles over onafhankelijke cliëntondersteuning.

Cliëntvertegenwoordiging

Als mensen de regie over hun eigen leven niet zelf kunnen voeren of dreigen te verliezen, is het van belang dat anderen hen helpen.
Deze rol wordt meestal vervuld door een partner of naast familielid. Om als vertegenwoordiger te kunnen optreden moet je vaak het nodige regelen.

Als een arts of zorginstelling constateert dat een cliënt wilsonbekwaam is, wordt aan de partner of een familielid gevraagd in te stemmen met het behandel- of zorgplan. De partner of het familielid kan in dit geval als vertegenwoordiger optreden zonder daar zelf iets voor te hoeven regelen. Wanneer iemand gedeeltelijk wilsonbekwaam is ligt het iets ingewikkelder, want wie is dan de vertegenwoordiger? Het is belangrijk dit goed te bespreken met elkaar. Wil je meer weten over bewindvoering, curatele, mentorschap en cliëntvertegenwoordiging? Neem dan contact met ons op.

Publicaties en brochures

Meer informatie over bijvoorbeeld kwaliteit, wachttijden, medezeggenschap, klachtenprocedure en projecten bij ORO kan je vinden op onze speciale informatie-pagina.

Heb je een vraag over zorg?

Aarzel niet en neem contact op met ORO Entree. Bel: 0492 47 28 72 (op werkdagen van 09.00-17.00 uur) of vul onderstaand formulier in. Wij begeleiden je bij jouw vragen en wensen.

    Copyright © 2021 ORO