ORO ORO

Advies en vergoeding

Vergoeding

Vergoeding, hoe zit het? Op welke producten en diensten heb je als cliënt van ORO recht? En wat moet je zelf betalen? Welke eigen bijdragen gelden voor aanvullende diensten? Of wil je advies?

Wlz-indicatie

Valt de zorg die jij ontvangt onder de wet langdurige zorg? Omdat we het belangrijk vinden dat de financiële zaken overzichtelijk zijn, hebben we hiervoor een brochure geschreven waarin de belangrijkste zaken zijn uitgelegd. Ook helpen we bij alle vragen over bijvoorbeeld indicaties, vergoedingen en cliëntvertegenwoordiging. Bekijk de brochure: Wat betaalt ORO? Wat betaal jij?

PGB-tarieven

Maak je gebruik van een PGB, een Persoonsgebonden Budget? Met het geld uit dat PGB kun je zorg en ondersteuning kopen. Omdat we het belangrijk vinden dat de financiële zaken overzichtelijk zijn, publiceren we op deze pagina de PGB-tarieven die bij ORO gelden. Zo kun je goed voorbereid een budgetplan opstellen. Bekijk hier de tarievenlijst voor PGB 2019 en PGB 2020.

Vergoeding

Ervaringsdeskundigen

Niemand heeft zoveel ervaring met alle aspecten van zorg als de cliënten zelf. Voor advies en voorlichting kun je daarom ook terecht bij de ervaringsdeskundigen van ORO.
De ervaringsdeskundigen en ervaringswerkers vertellen hun verhaal. Het verhaal over het leven met een beperking op bijvoorbeeld scholen en bij organisaties. Ook delen ze hun ervaringen met andere cliënten en de mensen om hen heen. Om vooroordelen weg te nemen en om anderen hun levensverhaal te vertellen. Lees hier meer over de ervaringsdeskundigen van ORO.

Relatiemanagers

ORO is er voor de cliënten. Maar we realiseren ons ook dat ouders en cliëntvertegenwoordigers soms extra aandacht kunnen gebruiken. Daar zijn onze relatiemanagers voor. Ze luisteren naar jouw wensen en doorlopen samen met jou het proces waar je als ouder in zit; wat heb JIJ nodig om de zorg voor je familielid vol te houden. Waar heb jij behoefte aan, waarmee kunnen we jou helpen of ondersteunen. De relatiemanagers blijven naast je staan, ook als de zorg rondom de cliënt verandert. Lees hier meer over de relatiemanagers van ORO.

Cliëntvertegenwoordiging

Als mensen de regie over hun eigen leven niet zelf kunnen voeren of dreigen te verliezen, is het van belang dat anderen hen helpen. En op bepaalde momenten als vertegenwoordiger beslissingen voor hen nemen.
Deze rol wordt meestal vervuld door een partner of naast familielid. Om als vertegenwoordiger te kunnen optreden moet soms het nodige worden geregeld.

Als een arts of zorginstelling constateert dat een cliënt wilsonbekwaam is, wordt aan de partner of een familielid gevraagd om in te stemmen met het behandel- of zorgplan. De partner of het familielid kan in dit geval als vertegenwoordiger optreden zonder daar zelf iets voor te hoeven regelen. Op andere gebieden ligt het soms iets ingewikkelder. Is iemand bijvoorbeeld helemaal wilsonbekwaam of maar gedeeltelijk? En wie is de vertegenwoordiger? Soms is het beter om dit goed te regelen. Wil je meer weten over bewindvoering, curatele, mentorschap en cliëntvertegenwoordiging? Neem dan contact met ons op.

Meer informatie

Voor publicaties zoals brochures, wachttijden en de kwaliteitsrapportage. Lees hier meer.

Heb je een vraag over zorg?

Aarzel niet en neem contact op met ORO Entree. Bel: 0492 47 28 72 (op werkdagen van 09.00-17.00 uur) of vul onderstaand formulier in. Wij begeleiden je bij jouw vragen en wensen.

Copyright © 2020 ORO