Smaakpanel: eten bij ORO is een feestje!

Eten is een feestje! En dus moet het eten dat ORO serveert ook lekker zijn. Vier keer per jaar organiseren we daarom een smaakpanel. Cliënten en cliëntvertegenwoordigers proeven en beoordelen dan een aantal gerechten. Met smileys en punten wordt aangegeven of en hoe de gerechten in de smaak vallen.

Arnoud mist het vlees in de goulashsoep een beetje. “Ik vind die soep wel lekker, maar de kippensoep was nóg lekkerder”, zegt hij. Op het beoordelingsformulier geeft hij de soep een 9. “En de goulashsoep een 6.” Arnoud is een van de leden van het smaakpanel deze avond. Samen met twee leden van de Wijkraad Laarbeek is hij naar Het Rijtven gekomen om de in totaal veertien gerechten te proeven. “Arnoud is een heel kritische eter”, vertelt een van de begeleidende leden van de wijkraad. “Vroeger hadden we op de Hoge Hees in Beek en Donk een eigen kok, dus ook wij waren wel sceptisch toen dat veranderde. Nu? Nu zijn we best tevreden. Je bent natuurlijk wel afhankelijk van wie het eten bestelt en hoe het bereid wordt, maar de kwaliteit is echt goed.”

Even verderop aan de tafel beoordeelt Joyce de nieuwe gerechten die door de hospitality coaches op tafel zijn gezet. De jachtschotel en de spinaziestamppot krijgen allebei een 9! “Ja, die waren keilekker”, lacht Joyce. “Daar zou ik wel meer van willen.”

Te zout

Ook teammanager Marcel van den Berkmortel zit aan tafel. “Het gaat om een algemene indruk die het smaakpanel heeft van het eten, maar we kunnen hier niet elk afzonderlijk gerecht proeven. Natuurlijk worden de signalen van de bezoekers vanavond geanalyseerd en meegenomen, maar er is eigenlijk continu contact met de leverancier. Of er naar ons geluisterd wordt? Zeker. In het begin was bijvoorbeeld een veelgehoorde klacht dat het eten over het algemeen te zout was. Daar heeft Daily Fresh onderzoek naar gedaan en besloten is toen om het gehalte zout met tien procent te verminderen. De signalen die we geven worden zeker serieus genomen.”

100 miljoen punten

Ondertussen is het volgende gerecht geserveerd. Mart en Erik-Jan genieten met volle teugen van wat er op tafel komt. “Dat vlees geef ik 100 miljoen punten”, zegt Erik-Jan. “Dat was heerlijk.” Mea, zijn buurvrouw vindt dat ook. “Maar het was geen echt vlees, hé. Het was vegetarisch.” Klopt, zegt Arnoud, “maar ik had het nóg lekkerder gevonden als die kaas erin wat meer vloeibaar was. Als die er een beetje uitloopt.”

Willy van Rijzingen en Iris Golsteijn, die namens Daily Fresh Food aanwezig zijn, luisteren aandachtig mee. “Dit panel is een idee van ORO”, zegt Willy. “Prachtig vind ik dit. Het geeft ons waardevolle feedback. En het is ook nog eens erg gezellig om op deze manier contact te hebben met je klanten”

Geen straf

De conclusie na een avondje proeven is duidelijk: Daily Fresh Food doet het gewoon goed. Marianne Hegeman, moeder van Jan die op Het Rijtven woont, onderstreept het nog maar eens. “Het is altijd maar afwachten of zo’n leverancier ook levert wat er beloofd wordt, maar ik ben blij verrast. Het is kwalitatief erg goed. Het zou voor mij in ieder geval geen straf zijn als ik hier elke dag van moest eten.”

Leuk verhaal?

Deel het met je vrienden!

Wellicht ook interessant

Inspirerende bijeenkomst Palliatief consultatieteam

Lees het complete verhaal Lees het verhaal
Lees Voor
Ga naar de inhoud